Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Tebim - Grupa Interakytwna

Kalisz

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak dobrze pozycjonować strony WWW? Oto siedem filarów w branży SEO

Autor: Piotr Dziendzielski, publikacja: 2019-07-12

Rynek usług związanych z marketingiem internetowym rozwinął się niesamowicie w ostatniej dekadzie. Oznacza to, że pozycjoner musi dzisiaj o wiele bardziej napracować się nad sukcesem strony WWW, niż miało to miejsce jeszcze dziesięć lat temu. Nieustanne odkrywanie działania algorytmu Google to chleb powszedni specjalistów SEO. Stworzyliśmy dla was miniporadnik oparty na siedmiu filarach dobrego pozycjonera – to dzięki nim osiągniecie stawiane sobie cele!

Zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie to nie tylko metodyka i sumienna, techniczna praca pod kątem SEO. Aktualnie od pozycjonera wymaga się także kreatywności i nieszablonowego podejścia, wychwycenia lub dodania „tego czegoś”, czyli niuansu, który przechyli szalę na jego korzyść. Jak stać się konkurencyjnym i szybko zebrać żniwa swojej pracy nad stroną WWW?

Co to są słowa kluczowe?

To abecadło pozycjonera – od słów kluczowych wszystko się zaczyna. Wybór odpowiednich fraz, które pozwolą zoptymalizować witrynę i przybliżyć nas do celu, jest kwestią priorytetową. Oczywiście nie robi się tego intuicyjnie; w sieci dostępne są wielofunkcyjne narzędzia do analizowania potencjału danych słów kluczowych pod kątem SEO. Warto wspomnieć niektóre z opcji Google AdWords czy bardzo przydatne narzędzie SENUTO, gdzie prześledzimy między innymi średnią liczbę wyszukań frazy, średni koszt kliknięcia na dane słowo w AdWords, zaobserwujemy wykres trendów, poznamy słowa powiązane itd.

Przyciągnij uwagę – stwórz hipnotyzujący tytuł!

Typowy użytkownik Internetu poświęca na daną treść zaledwie ułamki sekund. Zbyt długo lub nieciekawie opisane podstrony zwyczajnie zostaną przez niego pominięte. W Internecie, jak w życiu – trzeba się wyróżnić. Dlatego warto precyzyjnie, ale i ciekawie formułować tytuły podstron. Optymalna ilość znaków powinna być mniejsza niż 50. Warto przygotowywać tytuły w oparciu o słowa kluczowe – wtedy są one nie tylko atrakcyjne optycznie, ale także wartościowe pod kątem SEO.

Meta tag description – co to jest i dlaczego warto o to zadbać?

Każda strona posiada krótki opis, który charakteryzuje ją w wyszukiwarce Google – znajduje się bezpośrednio pod linkiem i w kilku słowach streszcza to, co się pod nim znajduje. Meta tag description możemy przygotować samemu lub go pominąć. W tym drugim przypadku Google samodzielnie przypisze trafną (według wyszukiwarki) treść jako wycinek z contentu znajdującego się na stronie WWW. Bywa jednak, że opis ten niekoniecznie pasuje do linku lub mylnie charakteryzuje stronę. Dobry meta tag description ma około 150 znaków i posiada w treści słowa kluczowe, dokładnie w tym samym celu co wyżej wspomniany tytuł podstrony.

Przyjazne adresy URL – dbałość o szczegóły odpłaci się z nawiązką!

Pozycjoner powinien być w pewnym stopniu pedantyczny – w przypadku pozycjonowania stron WWW cecha ta zupełnie nie ma pejoratywnego znaczenia. Dbałość o szczegóły i pielęgnowanie każdego detalu w branży SEO popłaca. Przykładem są przyjazne adresy URL. Chodzi o to, by prezentowane adresy stron WWW były czytelne, krótkie i łatwo zapadały w pamięć. Najlepiej, gdy treści zawierają także słowa kluczowe, wtedy przyjazny URL ma kilka funkcji: wygląda estetycznie, zwraca uwagę, jest łatwo zapamiętywany i korzystny od strony SEO. W CMS WordPress istnieje funkcja, umożliwiająca automatyczne formatowanie adresów URL na „przyjazne” (funkcja „nazwa wpisu” w zakładce „ustawienia”).

Twórz wartościowe treści – to DNA Twojej strony WWW

Oryginalne i wartościowe treści, dzięki którym strona WWW jest przydatna dla użytkownika, to bardzo istotna część pracy pozycjonera. Prezentowany content ma swoje zadanie – musi być merytoryczny oraz bogaty w słowa kluczowe i ich odmiany. Sztuką jest więc stworzyć treść, która będzie idealna od dwóch stron: interesująca i przyjemna dla czytelnika, a także przykuwająca uwagę wyszukiwarki Google. Warto zadbać o odpowiednie formatowanie treści, między innymi o przemyślany podział na akapity czy wykorzystanie nagłówków H1-H6. Nagłówki są miejscem szczególnej wartości w treści dla wyszukiwarki Google.

Śledź wyniki, analizuj, porównuj – w ten sposób dojdziesz do celu!

Wdrożenie działań w celu pozycjonowania strony WWW nie jest równoważne z osiągnięciem założonych celów. Postępy trzeba stale badać, monitorować i analizować. Przydatnym narzędziem jest Google Analytics. Pozwala ono między innymi obserwować ruch na stronie WWW, precyzyjnie określić liczbę odwiedzających, źródło ruchu, a także to, jak prowadzone działania przekładają się na funkcjonowanie strony. Dla posiadaczy konta Google narzędzie Analytics jest bezpłatne. Nie zrażaj się, jeśli liczba filtrów i zakładek przyprawi początkowo o zawrót głowy… szybko docenisz, jak wielką wartością dodaną jest to narzędzie w codziennej pracy pozycjonera.

Estetyka i funkcjonalność – dwie pierwsze noty, jakie odwiedzający wystawi stronie WWW

Potencjalny gość optymalizowanej przez nas strony WWW to wymagająca jednostka. W pracy pozycjonera trzeba więc wziąć pod uwagę surowe noty, jakie w pierwszych kilku sekundach po odwiedzeniu witryny wystawi jej odwiedzający. A oceni ją przede wszystkim pod kątem estetyki i funkcjonalności. W tym pierwszym przypadku chodzi o design, celowo unikamy słowa „ładna”, gdyż pojęcie to jest mocno względne i zależy od indywidualnych gustów (wszak wszystkim nie da się dogodzić). Funkcjonalność to przede wszystkim łatwa nawigacja po stronie, jak również krótki czas ładowania poszczególnych podstron. Jeśli chcemy aktywnie monitorować ten czas, warto korzystać z narzędzia Google Page Speed Test.

Masz już fundamenty, czas na budowę reszty…

Zebraliśmy dla was kilka filarów, na których pozycjoner powinien budować swoje przyszłe sukcesy. Praca nad optymalizacją stron internetowych wymaga oczywiście nie tylko wiedzy i znajomości dobrych praktyk w branży – ważne jest też doświadczenie, które zdobywa się z każdym kolejnym projektem oraz… świeże i nieszablonowe spojrzenie, dzięki któremu praca ta będzie dawała możliwie największe owoce.


Opracował:
Piotr Dziendzielski
Tebim - Grupa Interakytwna

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 529 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron